Agregaty chłodnicze samochodowe pozwalają na przebudowę dowolnego busa, czy auta półdostawczego na chłodnię. Zabudowa izoterma jest tańsza niż kupno auta wyprodukowanego jako auto chłodnicze. Na rynku działa sporo firm, które zajmują się tego typu przeróbkami a potem serwisowaniem aut.
Agregat chłodniczy, który jest zamontowany w samochodzie funkcjonuje w gruntownie tożsamy sposób, jak agregat w lodówce. Czynnik chłodniczy (glikol, freon albo inna substancja) krąży przez cały czas w obiegu zamkniętym, a jego ruch sprawia sprężarka, która włącza się i wyłącza w współzależności od tego, czy żądana temperatura została uzyskana. Tak sprężony gaz trafia do skraplacza, który zwykle znajduje się oprócz samochodem, na zewnątrz.. W skraplaczu zmienia swoją postać w ciecz (stąd nazwa skraplacz) i oddaje pozyskane ciepło z komory samochodu, by ponownie się schłodzić. Następnie tak schłodzona ciecz przemieszcza się rurkami plastikowymi do parownika i chłodzi komorę samochodu. W związku z tym, że w czasie skraplania część gazu wydostaje się z obiegu, czasami trzeba uzupełniać czynnik chłodzący. Agregat samochodowy chłodnia może działać bezawaryjnie kilka lat, niemniej jednak w pewnych sytuacjach w pewnych sytuacjach niezbędna jest naprawa. Czasem zapycha się filtr przepływu cieczy. To sprawia, że czynnik chłodzący nie może dostać się do parownika. Wówczas niezbędne jest rozmontowanie całego układu i wyczyszczenie filtra. W większości instalacji filtr zamontowany jest w widocznym miejscu i można to zrobić poświęcając własny czas, bez konieczności wizyty w serwisie. Nowe instalacje czasem się zapowietrzają, to także dość prosta awaria, którą zwykle udaje się wyeliminować poprzez odkręcenie na moment zaworu zabezpieczającego. Jeżeli już w układzie pojawi się wyciek lub problem z uruchomieniem agregatu, niezbędna jest wizyta w serwisie. Tego rodzaju awarii nie da się wyeliminować bez profesjonalnego sprzętu. Kiedy w samochodzie powietrze nie schładza się do żądanej temperatury całkiem możliwe, że jest za niewiele czynnika chłodzącego. Analogicznie, gdy schładzanie trwa zbyt długo.
Polecana strona: agregaty chłodnicze samochodowe.