Jeżeli działalność twojej firmy polega na dystrybucji, wiesz na pewno jak skomplikowane jest pozyskiwanie klientów. Kiedy zatrudniasz kilku handlowców, ich rolą nie jest wyszukiwanie klientów od zera. Żaden z nich nie pisał się na telemarketing, ponieważ to zbyt pracochłonne, w szczególności jeśli zainwestowałeś w profesjonalne szkolenia dla swojej załogi.
Ich rolą jest kontaktowanie się z klientami, którzy już są wstępnie zainteresowani twoją ofertą. W tym celu musisz znaleźć firmę, która wykorzystując elementarne techniki dystrybucji, będzie pozyskiwać dla ciebie leady. Rozliczysz się z nią w dowolny sposób – w pewnych sytuacjach będziesz płacić za każdy pozyskany kontakt, czasami za przedzwonienie całej dokładnie sprecyzowanej bazy klientów. Każdy lead to ewentualny klient i rolą handlowca jest przekonać go do twojej oferty. Wstępnie weryfikuje go telecentrum, które pozyskało informacje na jego temat. Pamiętaj, że ważne jest też to, byś jak najdokładniej opisał produkty albo usługi, które sprzedajesz. To umożliwi precyzyjnie zdefiniować targetowaną grupę i obdzwonić tylko taką bazę klientów, która de fakto może być zainteresowana twoją ofertą. By twoi handlowcy nie tracili czasu na spotkania z osobami, które w ogóle nie są przekonane do oferty, sprawdź jak jakościowo do swojej pracy podchodzi telecentrum, które wybrałeś. Zapytaj o procentową skuteczność leadów, rekomendacje od wcześniejszych klientów. Sprawdź procedury, jeśli tylko są ogólnodostępne. Jeżeli już w firmie na prawdę często zmienia się załoga, pracownicy najprawdopodobniej nie zdążą nabrać sprzedażowego doświadczenia i już opuszczają firmę. Postaw na doświadczony zespół, który pomoże ci zwiększyć sprzedaż i wesprze twoich handlowców w zarabianiu. Istotne jest, ażeby nie byli to ludzie, którzy jedynie przedzwonią bazę i spalą kontakt do klientów, którzy być może zdecydowaliby się na ofertę, jeżeli ta byłaby przedstawiona w atrakcyjny sposób. Oczywiście nie jest tak, że twoi handlowcy dostaną klientów podanych na tacy, niemniej jednak na pewno będzie im łatwiej jeżeli klienci będą wstępnie sprofilowani.
Więcej: call center częstochowa.