Mocny wizerunek firmy wymaga stosowania sprawdzonych rozwiązań z zakresu marketingu a także promocji. Każdy przedsiębiorca powinien uzmysławić sobie, że spójny wizerunek firmy przekłada się na wyniki sprzedażowe oraz efekt handlowy. Warto więc dołożyć starań, ażeby tożsamość wizualna firmy była przygotowana w sposób fachowy a także złożony.
Dzięki temu nasza firma w oczach klienta będzie posiadała pozytywny wizerunek, co przyczyni się do lepszych wyników dystrybucji. Warto więc inwestować w rozwiązania tj. księga znaku.
Identyfikacja wizualna firmy – co powinno się mieć świadomość tego?
Identyfikacja wizualna firmy to kolekcja elementów, które odpowiadają za wykreowanie solidnego oraz spójnego wizerunku firmy. Jednakże księga identyfikacji wizualnej to zbiór zasad a także reguł dotyczących stosowania znaków firmowych w określonych sytuacjach oraz ustaleniach. Z księgi znaku dowiemy się między innymi w jaki sposób na odzież firmową mogą być nanoszone znaki firmowe, tj. logotypy lub w jaki sposób mogą być oznakowane treściami reklamowymi firmy oraz logotypem stoiska handlowe czy targowe. A przy tym, księga znaku dostarcza również informacji na temat stosowania logotypu w wersji podstawowej, jak również w wersjach dodatkowych rozszerzonych. Znajdziemy tam także informacje dotyczące stosowania palety kolorystycznej firmowej, np na pojazdach firmowych czy materiałach biurowych lub promocyjnych. W związku z tym księga znaku, która może występować w postaci elektronicznej albo papierowej, określa warunki, w jakich znaki firmowe mogą być stosowane na materiałach różnego rodzaju. Dotyczy to także materiałów reklamowych, takich jak banery, flagi czy gadżety reklamowe, takie jak kalendarze czy długopisy. Jest to bardzo ważny detal stworzenia spójnego oraz jednolitego wizerunku firmy, który przekłada się na zwiększenie rozpoznawalności firmy a także marki. Pamiętajmy, że identyfikacja wizualna firmy to jeden z najważniejszych elementów, który wpływa na budowanie jej pozytywnego wizerunku. A jest to kluczowy szczegół w budowaniu trwałych relacji z klientem, jak także w procesie zdobywania nowych klientów. Warto zatem dołożyć starań, aby księga identyfikacji wizualnej była przygotowana w sposób profesjonalny oraz kompleksowy.
Warto sprawdzić: sprawdź jak działa księga znaku