Profesjonalny folder reklamowy

W działaniach marketingowych zasadniczą rolę odgrywa interesujące i zwracające uwagę zaprezentowanie firmy oraz jej oferty. Do tego przeznaczone są katalogi firmowe. Mogą być przygotowane w dowolnym schemacie, choć standardowy A4 sprawdza się najlepiej.

Zbyt mały format wpływa na jakość zdjęć, poza tym zwiększa objętość, a nikt nie pragnie jako oferty otrzymać wielostronicowej książki do czytania. W związku z tym najczęściej stosowany jest właśnie format A4, który pozwala też proste powielanie kopii za pomocą zwykłych biurowych drukarek.
Katalogi reklamowe – co trzeba wiedzieć?
Aby folder reklamowy skutecznie zachęcał do skorzystania z usług naszego biznesu, musi spełniać kilka warunków. Przede wszystkim musi być szczegółowo wytworzony. Ważne, by projekt miał indywidualny charakter wpisujący się w wizerunek firmy. Elementy identyfikacji wizualnej, takie jak logo czy nazwa, powinny być odpowiednio wyeksponowane. Trzeba pamiętać, że foldery reklamowe są wizytówką naszej firmy. Powinny świadczyć o naszym profesjonalizmie i otwartości na potrzeby klienta.
Estetyczna szata graficzna a także przejrzysty czytelny układ to jednak nie wszystko. Kluczowa w odbiorze folderu reklamowego jest jakość jego wykończenia. Folder firmowy powinien być wytworzony z materiałów najwyższej jakości. Takie podejście będzie świadczyło o naszym szacunku wobec klienta a także preferencje nawiązania relacji biznesowych. Warto więc wybierać materiały odznaczające się trwałością a także wysoką estetyką. Na rynku dostępnych jest wiele różnorakich rodzajów papierów ozdobnych. Papier użyty na folder reklamujący propozycję firmy powinien mieć odpowiednią gramaturę. Gruby papier jest wytrzymały na zniszczenie a także daje wrażenie solidności, co bez wątpienia przekłada się na pozytywne złudzenie. Co równie istotne, katalogi powinny być zrealizowane z najwyższą starannością, co znaczy też stosowanie ulepszeń. Dobry efekt wizualny zapewnia uszlachetnienie okładki za pomocą tłoczenia. Ponadto warto zastosować folię ochroną, która zabezpiecza kartki przed poplamieniem i daje interesujący efekt wizualny. Dla podkreślenia wagi niektórych elementów graficznych, na przykład logo, można wykorzystać technikę punktowego nakładania lakieru. W ten sposób zostają wyeksponowane najistotniejsze elementy.
Więcej: folder reklamowy.